Насли Раҳмон, шукрона, мардикор ё зулмоту каммасраф?
Сайф САФАР
Мушоҳида мешавад, одамон бо як ибора аз замону насли худ ёд мекунанд. Возеҳтар, падида ё равандҳои дигаре, ки дар давраи ҷавониашон маъмул буд ва рӯи зиндагиашон таъсир дошт, насли худро бо он ном мебаранд. Дар зер чанд мисол меорем ва меравем дунболи насли худ.
Дар Эрон истилоҳи “насли сӯхта” сари забонҳост. Таърих ва далели пайдо шудани ин ибора бармегардад ба инқилоби соли 1979 ва ҷо уфтодани режими исломӣ, ки мунҷар ба бунёд ёфтани Ҷумҳурии Исломии Эрон шуд. Аз он оғоз ин сохтор писанди ҳазорҳо эронӣ нашуд ва шуморе аз онҳо, ки ин таҳаввулот дар айни ҷавониашон рух дод, қисмашон зиндониву муҳоҷиру ва ҳатто қатл шуданд. Ва ҳоло ин насл, ки низоми нав мувофиқ бар хостаҳояшон нест аз худашон “насли сӯхта” ном мебаранд.
Шоири шаҳир, Гулрухсор Сафиева дар як мусоҳиба аз худу ҳамдаврҳояш “насли қишлоқии шаҳрофар” ном мебараду изофа мекунад, ки “мо аз қишлоқ омадему шаҳр офаридем”. Хуш ба ҳолатон! Хушиқбол будаед! Ҷавониатонро дар давроне сипарӣ кардаед, ки бароятон фурсат доданд, ки шаҳрофаринӣ кунед ва кунун тавони онро доред бо як ибора аз насли худ ном бубаред.
Вале, чунон дар сардаргумӣ ба сар мебарам, ки бо ту чӣ гӯям. Ва кунун ман аз:
НАСЛИ КАММАСРАФ?
Давлатмардони кишвари ман азбаски натавонистанд ба раияташон рифоҳу арзонӣ биоваранду шароите фароҳам кунанд, ки дар он метавон хуб зиндагӣ кард, зеҳнияти аввомро бо каммасрафиву парҳез аз исроф банд карданд. Дар ниҳоят, ин иқдом амалӣ шуд ва ҳоло бояд донем, ки дар суру сӯгамон чанд шодишарику дареғогуй дошта бошем.
НАСЛИ ШИОРУ ФАХР?
Саҳеҳтар, насли даврони шиорзанӣ ва фахрфурӯшӣ, ки тӯли 20 соли истиқлол дар зеҳни ҷавонони пасошӯравӣ ҷой шуд, чун шахсан талош кардам камтар ба ин тамоюл дода шавам. Аз чизе фахр кардан бад нест, вале ба ҳадди ифрот расондани он нохушоянд аст, махсус фахр кардан аз гузашта, ки дигар бадарднахӯр аст.
НАСЛИ ШУКРОНА?
Дар ин банд зиёд намегӯем, танҳо ба он иктифо мекунем, ки чӣ паёме зери ин “роҳбурд” нуҳуфтааст. Аз диди ман, даъвати мардум ба шокир будан ҷилавгирӣ аз зиёдталабӣ ва саркаш шудани он аст. Гуфтанианд, аз шеъри шоири маҳбубатон кор гиред:
Аз ту ман сарват намехоҳам ватан ҳастӣ бас аст!
Бо хасу хорат баробар зиндагӣ кардан бас аст!
НАСЛИ МАРДИКОР?
Қарор буд, ки дар зери ин банд “no comment” бинависам, чун дар ин бора чунон гуфтанд, ки чизе боқӣ намонд, ба ҷуз аз худаш. Аммо, муҳоҷират бо тамоми пайомадҳои номатлуби худ ба ҳадде расид, ки омӯзгоре пешниҳод кард, то дар макотиб дарси муҳоҷират роҳандозӣ шавад.
НАСЛИ ЗУЛМОТ?
Беш аз 10 сол аст, ки мардуми Тоҷикистон ним солро дар торикӣ ба сар мебаранд. Маҳдудияти барқ сол то сол шадидтар мешавад.Солҳо аз ваъдаҳои роҳбарон мегузарад, вале вазъ ҳамчунон то ҳол боқист.
НАСЛИ РАҲМОН?
Оре, ман аз насли Эмомалӣ Раҳмонам. Аз он рӯзе, ки ба фарқ кардани сиёҳу сафед расидам, ҳамин оқои Раҳмонро мебинам, ки бо ҳисоби хеле баланд барандаи интихоботҳо мешавад. Ҳоло, ин хуб аст ё бад мавзӯи мо нест. Танҳо бо усули мардумсолорӣ ё ҳамон демократия муғойират дорад, ки сохтаи худашон аст. Дар ҳоле ки ҳамсоли ман дар Амрико такя задани панҷ раиси ҷумҳурро бар курсии Кохи сафед таҷриба кард. Яқин медонам, мегӯянд қиёс кардани Тоҷикистон бо Амрико зуд аст, вале ин ҷо бояд аз қоидаи шатранҷ кор гирифт; ҳамеша бояд бо рақиби аз худ қавитар бозӣ кард.
Мӯҳр
ТАҚВИМ
« Ноябр 2024 » |
---|
Душ | Сеш | Чор | Пан | Ҷум | Шан | Якш |
---|
| 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |